آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان)

آموزش گام به گام نقاشی ساختمانقسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان)

 

در مجموعه مقالات «آموزش گام به گام نقاشی ساختمان» شرکت رنگ سازی آیسافام اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می دهد تا به کمک آن ها بتوانند به صورت گام به گام، مراحل لازم برای داشتن یک نقاشی موفق را سپری کند. در دوازدهمین مقاله از این سری مقالات، اقدامات لازم برای نقاشی دیوارهای خارجی شرح داده می شود.

همان طور که می دانیم پس از مدتی، رنگ نمای خانه دچار فرسایش و خوردگی می شود، بنابراین هر چند وقت یک بار، انجام یک پروژه نقاشی خانه می تواند سرزندگی خانه را بازگرداند. اگرچه فعالیت های زیادی برای آماده سازی خانه و پیش از نقاشی آن وجود دارد، اما انجام آن ها می توانند فرآیند نقاشی را بسیار ساده تر و با کیفیت تر کنند. به علاوه، این فعالیت ها می توانند دوام و ماندگاری رنگ را در شرایط مختلف آب و هوایی افزایش دهند.

قبل از شروع نقاشی، نمای ساختمان نیاز به آماده سازی هایی دارد که در مقاله «آموزش گام به گام نقاشی ساختمان (قسمت سوم آماده سازی نمای ساختمان)» به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. پس از انجام این اقدامات می توان به مرحله بعدی که نقاشی نمای ساختمان است، پرداخت. این مرحله شامل گام های مختلفی است که در ادامه شرح داده می شوند.

قدم اول.

در قدم اول باید نوع روش نقاشی مشخص شود. این روش ها که شامل استفاده از شما قلم مو، غلطک یا دستگاه اسپری رنگ (ایرلس) هستند، مزایا و معایب متفاوتی دارند و انتخاب یکی از آن ها یک ترجیح شخصی است. به همین دلیل هر کدام از این روش ها به طور جداگانه توضیح داده می شوند.

استفاده از قلم مو:

بسیاری از افرادی که برای اولین بار نمای خانه های خود را نقاشی می کنند، ترجیح می دهند از قلم مو استفاده کنند، زیرا این وسیله قابل کنترل تر است و شرایط بهتری را برای نقاشی با دقت فراهم می کند. برای استفاده از قلم مو، ابتدا باید آن را به رنگ آغشته کرد به طوری که موی های سر آن تا نیمه پوشانده شود. سپس باید در چندین نقطه رنگ را به صورت افقی روی سطح پیاده کرد. سپس باید با حرکات عقب و جلو سطح را کاملا رنگ کرد تا نقاط خالی پر و پوشش یکنواختی ایجاد کند.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 1

 

استفاده از غلطک:

این وسیله نیز برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است، اما نسبت به قلم مو نیاز به کنترل بیشتری دارد. برای استفاده از غلطک، ابتدا باید آن را در رنگ به خوبی غلتاند تا همه قسمت های آن به طور یکنواخت پوشانده شود. سپس باید رنگ را با استفاده از ضربات متقاطع روی سطح پیاده کرد. سپس باید با حرکات از بالا به پایین، همان قسمت را نقاشی کرد تا شکاف ها کاملا پر شوند.

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 2

استفاده از دستگاه اسپری رنگ (ایرلس):

این وسیله نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارد، اما می تواند سرعت انجام نقاشی را به صورت چشمگیری افزایش دهد. برای استفاده از دستگاه اسپری رنگ، ابتدا باید رنگ مورد نظر را در دستگاه بارگیری کرد. سپس می بایست دستگاه را به حالت ایستاده نگه داشته و در فاصله پانزده تا سی سانتی متری دیوار پاشش رنگ را با حرکات افقی آغاز کرد. توصیه می شود که این حرکت قبل از کشیدن ماشه آغاز شود تا از رسوب زیاد رنگ در یک منطقه جلوگیری شود.

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 3

با وجود توضیحاتی که در بالا ذکر شد، توصیه می شود برای کنترل بهتر و دقت بالاتر از قلم موی نقاشی استفاده شود، زیرا افرادی که در استفاده از دستگاه های اسپری رنگ متخصص نیستند، ممکن است هنگام استفاده از این ابزار آلودگی های رنگی زیادی را در فضا ایجاد کنند. البته می توان از یک  غلطک رنگ کوچک نیز برای سرعت بخشیدن به فرایند نقاشی کمک گرفت. اما از آن جایی که غلطک ها در مناطقی که جنس سختی دارند، نمی توانند پوشش خوبی ایجاد کنند و دقت بالایی ندارند، بهتر است فقط در نمای اطراف ساختمان، آجرها و درهای بزرگ از آن ها استفاده شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت که باید از قلم مو های نقاشی به خوبی مراقبت کرد و بعد از هر جلسه نقاشی آن ها را به خوبی شست. با انجام این کار طول عمر قلم موها به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. نکات لازم در این زمینه در مقاله «راهنمای جامع انتخاب و استفاده از قلم مو نقاشی ساختمان» و «راهنمای جامع استفاده از غلطک رنگ برای نقاشی ساختمان» به طور کامل شرح داده شده است.

قدم دوم.

قبل از شروع فرآیند نقاشی باید نکات ایمنی لازم را در نظر داشت.

نکته اول:

اول این که از دستکش های کاری مناسب استفاده شود.

نکته دوم:

هم چنین باید مراقب رنگ های سربی که ممکن است قبل از این در نمای ساختمان به کار برده شده باشند، بود. در نمای بعضی از خانه هایی که قبل از سال 1357 ساخته شده اند، رنگ هایی حاوی سرب به کار برده شده است و قرار گرفتن در معرض آن ها می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

نکته سوم:

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، طرز استفاده از نردبان است. بسیار مهم است که هنگام استفاده از نردبان، کاملا محتاط بود. به این صورت که هنگام ایستادن روی نردبان، هرگز نباید بیش از یک بازو با آن فاصله داشت. در عوض، باید تا آنجا که ممکن است در یک نوار افقی نقاشی را انجام داد، سپس نردبان را جا به جا کرد و در همان خط نقاشی را ادامه داد. هم چنین باید اطمینان حاصل کرد که نردبان به اطراف متمایل نشود و تقریبا یک چهارم از کل طول آن با قسمت پایینی خانه فاصله داشته باشد.

نکته چهارم:

علاوه بر این، نکاتی نیز باید در مورد محافظت از پنجره ها و درها در نظر گرفته شود. به این صورت که هنگام رنگ آمیزی پنجره ها، باید با استفاده از محافظ شیشه (یک پارچه قدیمی، یا روزنامه باطله)، شیشه را از پاشش رنگ محافظت نمود. این کار را می توان برای سایر قسمت هایی که قرار نیست نقاشی شوند، مانند کنتور گاز و غیره نیز به کار برد. به علاوه هنگام نقاشی پنجره ها باید به طاقچه های اطراف آن ها نیز توجه ویژه ای داشت، زیرا این قسمت ها در معرض شرایط آب و هوایی مختلفی قرار دارند و ممکن است فرسوده تر از سایر قسمت های اطراف پنجره باشند.

غیر از توجه به پنجره ها، اگر ابتدا دستگیره های درب ها، کلیدها و پلاک از روی سطوح نمای ساختمان جدا شوند، فرآیند رنگ آمیزی آسان تر خواهد شد. در حالت ایده آل می توان درب را از لولای آن برداشته و قبل از رنگ آمیزی آن را صاف بر روی زمین قرار داد. سپس باید یک طرف آن را رنگ کرده و پس از خشک شدن طرف دیگر آن را نقاشی کرد. این کار رنگ آمیزی قاب و اطراف درب ساختمان را نیز آسان تر می کند.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 4

 

نکته پنجم:

هنگام استفاده از دستگاه اسپری رنگ نیز باید نکات ایمنی را به صورت کامل رعایت کرد. به این صورت که حتما باید از عینک ایمنی و ماسک استفاده کرد تا از رسیدن مواد مضر و شیمیایی به ریه ها کاملا جلوگیری شود. هم چنین باید مطمئن شد که پنجره ها، درها و هر وسیله ای که در معرض دید قرار دارد به خوبی پوشانده شوند تا از اسپری بیش از حد و کنترل نشده رنگ به آن در امان باشند.

قدم سوم.

برای شروع بهترین راه این است که فرآیند نقاشی از قسمت های بالایی نمای خانه شروع و به سمت پایین ادامه پیدا کند. این روش با دو هدف انجام می شود. اول این که به نقاش اجازه می دهد تا هنگام کار به جای بالا رفتن از نردبان، از آن پایین بیاید و از سقوط های احتمالی جلوگیری کند. هم چنین با رعایت این نکته هنگام آماده سازی یا پیاده سازی رنگ، قسمت های پایین نما که تازه نقاشی شده اند در معرض آلودگی قرار نخواهند داشت. بنابراین می توان گفت که رنگ آمیزی از بالا به پایین ظاهری یک دست تر و با کیفیت تر خواهد داشت.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 5

 

نکته دیگری که هنگام نقاشی نما باید به آن توجه داشت این است که در حالت ایده آل نقاشی باید از سمت چپ شروع و به سمت راست ادامه پیدا کند، زیرا این کار به نقاش کمک می کند که کیفیت سطوح نقاشی شده را بهتر مورد بررسی قرار دهد.

توصیه می شود که رنگ مورد نیاز به یک ظرف کوچکتر انتقال داده شود تا از مشکلاتی مانند افتادن یا ریختن ظرف بزرگ و پخش شدن رنگ زیاد در محیط جلوگیری شود. علاوه بر این متعادل نگه داشتن یک ظرف کوچکتر در ارتفاع بسیار آسان تر است.

نکته دیگری که در هنگام پیاده سازی رنگ باید در نظر داشت این است که همواره توصیه می شود که برای نقاشی نما از یک لایه آستر استفاده شود، زیرا رنگ قدیمی که روی نما قرار دارد دارای اکسیداسیون است و باعث سوختن و آسیب دیدن رنگ جدید می شود. در نتیجه ممکن است پس از فقط یک سال، رنگ جدید پوسته پوسته شود. اما در صورتی که از یک لایه آستر استفاده شود، رنگ جدید پیوند بهتری با رنگ قبلی ایجاد می کند و می تواند برای دهه ها پوشش مناسبی برای ساختمان باشد.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 6

 

قدم چهارم.

قبل از شروع نقاشی، حتما باید وضعیت آب و هوا را مورد بررسی قرار داد. اگر چه رنگ های نما مقاومت بسیار خوبی در برابر باران و سایر عوامل جوی دارند، اما بارش باران قبل از خشک شدن کامل، می تواند به آن ها آسیب برساند. بنابراین توصیه می شود که قبل از شروع نقاشی وضعیت جوی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به زمان دیگری موکول شود.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 7

 

هم چنین در صورتی که قرار است برای نقاشی نمای ساختمان از دستگاه اسپری رنگ استفاده شود، بهتر است برای افزایش ایمنی نقاش و بالا بردن کیفیت نقاشی، به میزان وزش باد نیز توجه داشت. زیرا در صورتی که وزش باد شدید باشد، می تواند کار روی نردبان و جهت پاشش رنگ را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که هنگام رنگ آمیزی فضای بیرونی خانه، بهتر است به زمانی از سال که قرار است این کار انجام شود توجه کرد، زیرا هوای بسیار سرد یا دمای بسیار گرم می تواند پروژه رنگ آمیزی را با مشکل رو به رو کند. بنابراین بهترین زمان برای رنگ آمیزی خانه اواخر بهار یا اوایل پاییز است.

قدم پنجم.

یکی از راه هایی که می تواند نقاشی نمای خانه را آسان تر کند، توجه به زاویه تابش آفتاب است. توصیه می شود که تا حد ممکن نمایی برای نقاشی انتخاب شود که زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار نداشته باشد، زیرا آفتاب مستقیم می تواند باعث آزار نقاش شود و هم چنین فرآیند نقاشی و پیاده سازی رنگ را دچار مشکل کند. در واقع می توان گفت که نقاشی در گرمای شدید می تواند در رنگ نما، حباب و چسبندگی ایجاد کند و در نتیجه نقاشی در سایه می تواند این مشکلات را به حداقل برساند. به عنوان مثال، اگر در زمان صبح، در ضلع شرقی خانه آفتابی می تابد، ترجیح بر این است که نقاشی در ضلع غربی خانه انجام شود.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 8

 

در صورتی که نمای خانه آجری باشد، برای نقاشی آن باید نکاتی را در نظر داشت که در ادامه شرح داده می شوند. آجر به دلیل سخت بودن در رنگ آمیزی مشهور است زیرا سطح ناهمواری دارد و رنگ را کاملا جذب می کند. اما با رنگ آمیزی مناسب و دنبال کردن گام های زیر، می توان روند کار را ساده کرده و ظاهر ساختمان را تمیزتر و به روزتر کرد.

قدم اول.

برای نقاشی دیوارهای آجری رنگ های الاستومری یکی از بهترین گزینه ها هستند. اگر چه ممکن است قیمت این رنگ ها از سایر رنگ های نما بالاتر باشد، اما دوام و ماندگاری آن ها نیز تضمین شده است، زیرا رنگ های الاستومری به اندازه کافی متراکم هستند و می توانند ترک های نمای آجر را به خوبی پر کنند. البته نکته قابل توجه این است که همواره توصیه می که برای داشتن یک پوشش خوب از دو لایه رنگ روی دیوار استفاده شود. علاوه بر این این رنگ ها برای مناطقی که شرایط آب و هوایی مختلفی را تجربه می کنند نیز بسیار مناسب است، زیرا رنگ های الاستومری به دلیل کشسانی توانایی محافظت از نماهای آجری را نیز دارند.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 9

 

اما در صورتی که امکان استفاده از رنگ های الاستومری وجود نداشته باشد، می توان از رنگ های اکریلیک سیلیکونی نما نیز کمک گرفت. رنگ های اکریلیک سیلیکونی ارزان تر از رنگ های الاستومری هستند و برای نقاشی نمای آجری در فضای باز نیز بسیار مناسبند زیرا باعث می شوند که رطوبت از سطح آجر خارج شود. هم چنین به جلوگیری از شکل گیری کپک نیز کمک می کنند. نکته قابل توجه در استفاده از این رنگ این است که تنها باید یک لایه از آن را روی نمای ساختمان استفاده کرد و تنها زمانی باید به سراغ لایه دوم رفت که بتوان لکه های سفید پشت لایه اول را دید.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 10

 

قدم دوم.

در این قدم باید وسیله مناسب برای نقاشی نمای آجری را انتخاب کرد.

الف. نمای آجری کوچک:

در صورتی که نمای خانه از آجرهای کوچک ساخته شده باشد، بهتر است از غلطک برای نقاشی آن استفاده شود. برای این کار ابتدا باید دو تا سه بار غلطک را به رنگ آغشته کرد. سپس باید از پایین دیوار حدود سی سانتی متر و از گوشه دیوار حدود پانزده سانتی متر را نادیده گرفت و فرآیند نقاشی را از گوشه دیوار شروع کرد. برای این کار باید غلطک را با زاویه کمی روی دیوار قرار داده و شروع به غلتاندن آن کرد. بعد از رسیدن به بالای دیوار باید فاصله ای حدود پنج یا شش سانتی متر از سقف را نادیده گرفت و سپس غلطک را به سمت پایین هدایت کرد. این الگو را تا زمانی که تمام سطح دیوار پوشش داده شود، باید ادامه داد. باید توجه داشت که خطوط ایجاد شده توسط غلطک باید همپوشانی قابل توجهی با یکدیگر داشته باشند.

اگر دیوار نما ارتفاع زیادی داشته باشد، بهتر است از نردبان استفاده شود و همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد، توصیه می شود که ابتدا قسمت های بالایی و سپس سطوح پایینی نقاشی شوند.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 11

 

نکته مهم در زمان انتخاب غلطک برای نما این است که باید غلطکی با پارچه ضخیم را انتخاب کرد. غلطک ها ضخامت های متفاوتی در پارچه دارند که به طور خاص برای سطوح مختلف خانه طراحی شده اند، زیرا هر چه ضخامت پارچه بیشتر باشد، غلطک رنگ بیشتری را در خود نگه می دارد. قابل ذکر است که پارچه های ضخیم تر برای سطوح خشن تر طراحی شده اند.

ب. نمای آجری بزرگ:

برای نقاشی نماهایی که از آجرهای بزرگ ساخته شده اند، بهتر است از اسپری رنگ استفاده شود. برای این کار باید الگویی را برای نحوه پاشش رنگ توسط دستگاه اسپری انتخاب کنید که بیضی های نازک و عمودی ایجاد کند. سپس باید گوشه ای از دیوار را انتخاب کرده و از راست به چپ دستگاه اسپری را حرکت داد. باید توجه داشت که محل های پاشش رنگ با هم همپوشانی داشته باشند تا رنگ نهایی یک دست و یکنواخت باشد. هم چنین توصیه می شود که دستگاه در فاصله پانزده تا سی سانتی متری دیوار نگه داشته شود و با سرعت ثابتی در مقابل دیوار حرکت داده شود. در واقع با تنظیم سرعت حرکت دستگاه و فاصله آن از دیوار می توان به یک پوشش یکنواخت دست پیدا کرد.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 12

 

نکته یک:

هنگام استفاده از دستگاه اسپری باید به قطره های رنگی که گاهی روی دیوار تشکیل می شوند دقت داشت و در صورت مشاهده، آن ها را با قلم مو از بین برد و یکنواخت کرد.

نکته دو:

برای واضح تر کردن فضای نقاشی و کمک به دیدن مناطقی که نیاز بیشتری به رنگ دارند، می توان یک چراغ را به صورت زاویه دار به سمت آجرها تنظیم کرد.

نکته سه:

برای رنگ آمیزی گوشه های دیوار، بهتر است دستگاه اسپری به پهلو نگه داشته شود تا پاشش رنگ به صورت عمودی صورت بگیرد.

نکته چهار:

در صورتی که جنس رنگ انتخاب شده برای نمای ساختمان، بسیار غلیظ و با پوشش بالا باشد، می توان دستگاه اسپری رنگ را با سرعت بیشتری حرکت داد. هم چنین می توان نحوه پاشش کمتر و نازک تری را نیز برای دستگاه انتخاب کرد. به علاوه می توان فاصله دستگاه را از دیوار بیشتر کرد. البته باید توجه داشت که این فاصله بیشتر از سی سانتی متر نشود.
اما اگر جنس رنگ انتخاب شده برای نمای ساختمان رقیق باشد، بهتر است دستگاه اسپری رنگ با سرعت کمتری در مقابل دیوار حرکت داده شود. هم چنین می توان نحوه پاشش بزرگتر و وسیع تری را برای دستگاه انتخاب کرد. به علاوه می توان دستگاه را در فاصله کمتری از دیوار حرکت داد تا پوشش بهتری ایجاد شود، اما باید توجه داشت که این فاصله از پانزده سانتی متر کمتر نشود.

قدم سوم.

برای پر کردن نقاط غیر قابل دسترسی که با استفاده از اسپری رنگ یا غلطک پوشانده نشده اند، بهتر است از یک قلم مو استفاده شود. از آن جایی نقاشی اطراف درها، پنجره ها و قرنیزها نیاز به دقت بالایی دارند، اسپری رنگ و غلطک نمی توانند گزینه های مناسبی برای این قسمت ها باشند.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 13

 

برای استفاده از قلم مو در این قسمت ها ابتدا باید قلم مو را به رنگ آغشته کرد و رنگ را به آرامی روی این مناطق قرار داد. باید توجه داشت که بهتر است قلم مو به آرامی روی سطح حرکت داده شود تا از به جا ماندن آثار قلم مو روی سطح جلوگیری شود.
قدم چهارم.

پس از این مرحله باید زمانی را برای خشک شدن رنگ در نظر گرفت. بهتر است این زمان طبق دستورالعمل سازنده منظور شود. برای این کار بهتر است همواره قبل از شروع کار، دستورالعمل های موجود روی بسته بندی رنگ به دقت مطالعه شود تا مشخص شود که مدت زمان خشک شدن رنگ چقدر است. رنگ های مختلف به زمان های مختلفی برای خشک شدن نیاز دارند، بنابراین حتما باید توصیه های سازنده رنگ را در نظر داشت، مخصوصا اگر از رنگی متفاوت از رنگ های معمول استفاده می شود. اما به طور کلی می توان گفت که رنگ های روغنی در مدت 6 تا 8 ساعت خشک می شوند و در نتیجه می توان یک پوشش جدید را در 24 ساعت مجددا اعمال کرد. برای رنگ های اکریلیک، زمان خشک شدن معمولا حدود یک ساعت است و در نتیجه امکان پیاده سازی لایه دوم پس از حدود چهار ساعت کاملا امکان پذیر است.

 

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 14

 

قدم پنجم.

پس از خشک شدن رنگ و در صورت توصیه سازنده رنگ، باید از لایه دوم نیز استفاده کرد. اما باید توجه داشت فقط در صورتی که سازنده این کار را توصیه می کند، باید لایه دوم رنگ را نیز پیاده کرد. در غیر این صورت، یک لایه رنگ کافی است و می توان بعد از کمرنگ شدن یا آسیب دیدن نمای ساختمان از یک لایه جدید رنگ استفاده کرد. در این شرایط نیز توصیه می شود که در صورت امکان فقط مناطق آسیب دیده با قلم مو اصلاح شوند و در صورت وجود آسیب های بزرگ کل نما مجددا رنگ آمیزی شود.

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان قسمت دوازدهم (نقاشی دیوارهای خارجی و نمای ساختمان) 15

بنابراین در پایان می توان گفت که اگر چه ممکن است نقاشی نمای ساختمان کاری سخت و زمان به نظر برسد، اما با انجام مراحل فوق می توان به یک پوشش خوب و یکنواخت رسید. این کار علاوه بر این که زیبایی نمای ساختمان را دو چندان می کند، می تواند از بنا در برابر فرسایش، آسیب و شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی محافظت کند.

امتیاز شما به این مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

Call Now Buttonتماس و خرید